Romantika darbavietā: par un pret

Romantika darbavietā

Kāds mīlestībai ar to sakars? Diezgan daudz, patiesībā. Pārbaudot pašreizējo pētījumu par darbavietas romantiku, lai atbildētu uz Tina Turnera leģendāro jautājumu, atbilde ir, ka tas ir atkarīgs. Ja tas ir tikai par seksu, tad tas ir saistīts ar ārpusdzemdību attiecību vai attiecībām, kas noslēgtas ar nodomu virzīties uz augšu karjeras kāpņu kolēģiem, un uzņēmumi mēdz slēpties mīlestības attiecībās darba vietā. Bet, ja pāris patiesi nopietni domā par iepazīšanos un attiecību veidošanu, populārs viedoklis ir labvēlīgāks.

Kā kolēģi reaģē

Amy Nicole Salvaggio, Tulsas Universitātes psiholoģijas asistentu docents, veica pētījumu par gandrīz 200 pilna darba laika darbiniekiem dažādās darba vietās. Viņas konstatējumi liecināja, ka lielākā daļa respondentu neiebilst, ka starp diviem neprecētiem kolēģiem rodas romantika.

Viņi iebilst pret attiecībām, kurās viens vai abi kolēģi ir precējušies ar kādu citu, un viņi arī iebilst, ja attiecības ir starp vadītāju un viņa tiešo ziņojumu.

Andrea C. Poe, ārštata ārštata rakstnieks, cilvēkresursu vadības biedrības baltā grāmatā arī atrada, ka dažās darbavietās laulības pārkāpumi ir problēmas. No datiem, kas apkopoti no Vault.com vairāku tūkstošu darba devēju un darbinieku aptaujas rezultātiem, viņa konstatēja, ka nepiemērota seksuālā uzvedība darbavietā ir izplatīta uzņēmuma darba laikā un uzņēmumu atrašanās vietās.

Darba vietas romantiskas politikas

Ņemot vērā, cik daudz laika daudzi cilvēki pavada darbu, kur vēl ir pāris, lai tiktos?

Tradicionālās vietās, piemēram, baznīcā, ģimenes pasākumos un brīvā laika pavadīšanas pasākumos, nav tāda pati kandidātu kopuma kā agrāk.

Darba vietne nodrošina iepriekš atlasītu cilvēku kopumu, kam ir vismaz viena svarīga joma. Cilvēki, kas strādā kopā, arī mēdz dzīvot saprātīgā iepazīšanās attālumā, un viņi katru dienu redz viens otru.

Tātad romantiku vajadzētu atturēt?

Sākotnējās SHRM aptaujās, 43 procenti no HR personāla teica, ka viņi bija pieredzējuši biroja romances savā darba vietā. Citu aptauju laikā 55% no atbildīgajiem HR speciālistiem teica, ka laulība ir visbiežāk sastopamo biroja romanču iznākums. Citi pētījumi ir parādījuši, ka darba attiecību pāriem ir augstāks darba ražīgums.

Un tomēr SHRM darbavietas romantika aptauja, kas tika atklāts 2013. gadā, ka 42 procenti uzņēmumu ir izstrādājuši formālu, rakstisku, romantisku politiku darbavietā. Saskaņā ar Dana Wilkie, tiešsaistes SHRM redaktoru, SHRM periodiskie apsekojumi liecina, ka 99 procenti no darba devējiem, kuriem ir romantiskas attiecības, norāda, ka mīlestības spēles starp uzraugiem un personāla locekļiem nav pieļaujamas.

Tas ir no 80 procentiem 2005.gadā un no 64 procentiem SHRM 2001 Workplace Romance aptaujā. Gandrīz puse no šīm politikām – 45 procenti – aizliedz romantiku starp ievērojami atšķirīgiem darbiniekiem. Tas ir liels lēciens no 16 procentiem 2005. gadā.

Daudzas organizācijas aizliedz intīmas attiecības pat ārpus uzraudzības attiecībām. Trīsdesmit trīs procenti organizāciju aizliedz romānus starp darbiniekiem, kas ziņo vienam un tam pašam uzraugam, un 12 procenti pat nepieļauj darbiniekus dažādos dienestos.

Romantiskas attiecības starp klientiem vai klientiem

SHRM pētījums arī atklāja, ka daži uzņēmumi aizliedz sazināties starp saviem darbiniekiem un klientiem vai klientiem, un 11 procenti aizliedz romānus starp saviem darbiniekiem un viņu konkurentu darbiniekiem.
Personāla un vadības problēmas

Respondenti SHRM apsekojumos, kuri noraidīja vai aizliedza iepazīšanās darbavietā, minēja bažas par iespējamām seksuālas uzmākšanās prasībām, atriebību, apgalvojumiem, ka attiecības nebija vienotas, civiltiesības un darba vietas nesaskaņas, ja attiecības beigušās.

Atkarībā no iepazīšanās pāru ieskatiem, tenkas var kļūt niknošas un traucējošas. Viņi arī uztraucas par to, ka tiek zaudēti vērtīgi darbinieki, kuri varētu meklēt darbu citur, ja attiecības beidzas.

Padomi HR speciālistiem

Viens SHRM pētījums atklāja, ka tikai 12 procenti no aptaujātajām organizācijām sniedza vadītājiem un uzraugiem apmācības par to, kā vadīt romantiskas darbavietas.

Labs pirmais solis būtu konsultēt vadītājus un vadītājus par to, kā viņi var diskrēti pievērsties atklātajai seksuālajai uzvedībai darbavietā.

Biroja attiecības bieži ir intensīvu tenkas, tādēļ uzraugiem ir jāzina, kā atvērt ausīm kaitīgu uzvedību. Uzraugiem vajadzētu saprast atbilstošās disciplinārlietas, kas viņiem jāveic, ja romantika iznīcina un tādējādi izjauc darba vietu. Ja romantika kļūst par seksuālu uzmākšanos, uzraugiem būtu jāzina, kas jādara, lai nekavējoties rīkotu – tas var būt juridisks satraukums, tāpēc apmācībai ir jābūt nozīmīgai un jāattiecas uz visām bāzēm.

Pārliecinieties, vai jūsu darbinieki ir informēti par visiem noteikumiem un politikām attiecībā uz romantiskām darbavietām. Nav ieteicama politika, kas aizliedz pilnīgi iepazīties ar dziesmām, seksu un romantiku. Jebkura politika, kas tiek uzskatīta par apgrūtinošu, pārmērīgu vai iejaukošu, tikai veicinās slepeno iepazīšanos.

Ir izstrādātas politikas, lai palīdzētu darbiniekiem radīt tiesisku, ētisku un harmonisku darba vietu, lai nepieļautu dažu sliktu uzvedību. Jūs varētu apsvērt politiku, kas aizliedz uzraudzītājiem iepazīties ar jebkuru darbinieku, kurš tieši viņam vai viņai ziņo. Politika var arī norādīt, ka jūs sagaidāt, ka personāla locekļi, būdami iepazīšanās, uzvedas profesionāli.

Ļaujiet saviem darbiniekiem uzzināt, ka jūs sagaidāt, ka biroja romances, attiecības vai lietas tiks saglabātas atsevišķi no darba vides. Jūsu organizācija nepanes seksuālo uzvedību un seksuālo uzvedību darbā. Piešķiriet sekas, ja romantika negatīvi ietekmē darba vietu.

Ja esat iesaistīts darba attiecībās

Neatkarīgi no tā, vai jūsu darba devējam ir darba vietas romantiskas attiecības politika, jūs vēlaties, lai jūsu attiecības pēc darba vietas radara cik vien iespējams. Ja jums un jūsu partnerim ir regulāra kontaktpersona, vienmēr sazinieties ar kontaktpersonu. Tas ir neprofesionāla uzvedība, kas rada problēmas.

Izvairieties runāt privāti stūriem vai aiz slēgtām durvīm, regulāri ēst pusdienas kopā ar citiem kolēģiem un, visvairāk, pieskaroties. Ierobežojiet to kolēģu skaitu, ar kuriem jūs kopīgojat šo konfidenciālo informāciju.

Uzziniet, vai jums ir jāziņo par iepazīšanās attiecībām ar HR. Neatklājiet savu personāla darbinieku. Viņi var palīdzēt jums ar tenkas kontroli un ar izpratni, kas ir sagaidāms un piemērots jūsu darba vietā. Dodiet viņiem iespēju palīdzēt.